2012. április 21., szombat

A világ más szemmel, mások szemével,akiket ismerek...


A világ más szemmel
Csukott szemmel nézem a világot,
Mindenhol csak tűnődő embereket látok.
S közben hallom a csend üvöltő hangjait,
Most látom a világ széthulló romjait.
Látom a fény néma surranását
Érzem az új világ hanyatlását.
De a valóság már elvakított,
Csendben tűrtem, ahogy magától eltaszított,
Most egyedül a világgal szemben,
Egyedül ülök csendben.
De most megtöröm én is a csendet:
Ha kell, néma szavakkal ordítok!
A világnak én is hátat fordítok!
Lehet, én más szemmel nézem a világot.
Bár igaz, még szemem keveset látott,
És fülem keveset hallott,
De szám már eleget hallgatott
Testem eleget tűrt.
Elmém a világ zajából értelmet szűrt.
Én más szemmel látom a világot!
Ha öröm vagy bánat ér, ha nevetek, ha fáj is, kiáltok!
Nem vagyok már szabad,
Nem vagyok koldus, sem pénzhajhász, sem rab.
Én csupán csak más szemmel látom a világot.
(Cs)


A világ más szemmel
Szeretem, ha pajkos napsugarak
és madarak hangja ébreszt.
Egy cigarettával és kávéval kezemben kinézek
az ablakon, s remélem a mai nap szép lesz.
De nem kell sokat várnom arra, hogy
a derűre ború jöjjön.
Néhány ember sikoltó szemekkel
útnak indult, hogy öljön.
Minden nap ezt gyakorolják,
hiszen ők így élnek.
Egymást agyontaposni
önös célokért nem félnek.
Én félek tőlük, s amennyire lehet
kerülöm e gyarló népet.
Jaj, bárcsak megváltoztathatnám
önnön hibájába fúló emberiséget!
Én azt hiszem, más szemmel nézem a világot.
Ha megyek az utcán, nem az embert nézem.
Nem érdekel, mije van, s tőle mi az,
ami kellhet nekem.
Én a bor mámorába fulladok egymagam,
minthogy velük közösködjek.
Unom már, hogy emberi mivoltom
felett őrködjek,
félvén attól, hogy másban kevés a lélek,
s orvul kihasznál és kirabol.
Azt hiszem, törődésbe vonul
át eddigi haragom.
Nem érdekelnek már.
Hagyom, hadd játszanak együgyű játékot.
S én csak nézem, nézem a világot.
(H.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése